Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej.
Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w Polityce Prywatności.
 
 
 

Top Artyści

Legenda

  • Dodany komentarz
    Dodany komentarz
  • Dodany tekst
    Dodany tekst
  • Poprawka tekstu
    Poprawka tekstu
  • Dodane video
    Dodane video
  • Dodany do ulubionych
    Dodany do ulubionych
  • Dodany TAG
    Dodany TAG
  • Uzupełniona metryczka
    Uzupełniona metryczka
 
teksty wg wykonawców
A B C Ć D E F G H I J K L Ł M N O P Q R S Ś T U V W X Y Z Ż Ź 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
◄ poprzednia
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... 15

O.S.T.R

 - Biografia

Imię i nazwisko: Adam OstrowskiO.S.T.R - O.C.B.
Data i miejsce urodzenia: 15 maja 1980, Łódź
Gatunek: HIP-HOP, JAZZ
Sprawdź w empik.com: O.S.T.R.

Adam Ostrowski, szerzej znany jako O.S.T.R., rodzi się 15 maja 1980 roku na łódzkich Bałutach i już jako dwunastolatek zaczyna interesować się hip-hopem. To właśnie wtedy pierwszy raz, przy uzyciu magnetofonu Kasprzak, nagrywa swój głos na taśmę. Dwa lata zajmuje mu podjęcie decyzji o założeniu własnej grupy muzycznej i w ten sposób powstaje BDC (zmienione potem w LWC), które z Ostrowskim współtworzą Ahmed, Mussi, Celo i Kasina.

Skład wypuszcza dwa nieoficjalne materiały nagraniowe – „Katharsis“ w 1997 i „Dwie strony historii“ w 1999 roku. Rok później O.S.T.R. nawiązuje współpracę z formacją Obóz TA, u której gościnnie pojawia się na albumie sygnowanym nazwą grupy. Także w 2000 roku udaje mu się wypuścić solowy materiał, który zebrany jest na taśmie magnetofonowej pod tytułem „Saturator“. Kolejny rok przynosi kontrakt z wytwórnią Asfalt Records i na półki trafia pierwszy, studyjny krążek rapera. „Masz to jak w banku“ promuje singiel „Ile jestem w stanie dać“ i jest bardzo entuzjastycznie odebrany przez środowisko.

Nieznacznie później O.S.T.R. wydaje także kompilację noszącą tytuł „30 minut z życia“, gdzie pojawia się zebrany przez dwa lata materiał. Muzyk nie pisze tekstów do tej produkcji, całość zmontowana jest z freestyle’u, w którym artysta opowiada o sobie. W wakacje 2002 roku na rynek trafia „Tabasko“ – krążek, który przynosi Ostrowskiemu ogromny sukces komercyjny i otwiera drogę na znacznie większą scenę. Promowany przez „Kochana Polsko“ dociera na listę OLiS, a także zostaje nominowany do nagrody Fryderyka.

W tym samym roku, raper bierze udział w koncercie poświęconym pamięci Marka Kotańskiego, a 2003 przynosi mu dwupłytowy album okraszony tytułem „Jazz w wolnych chwilach“. Ostrowski jako absolwent Akademii Muzycznej bardzo inspiruje się muzyką tego gatunku. Wydawnictwo promowane przez „Początek“ i „Rap po godzinach“ otrzymuje Ślizgera z kategorii Album Roku, a sam muzyk uzyskuje tę samą stauetkę jako Osobowość Roku. Rok później ukazuje się, promowana przez „Odzyskamy hip-hop“ i „Komix“, krążek „Jazzurekcja“.

W 2004 roku O.S.T.R. podejmuje współpracę z Emade, z którym w 2005 roku, już jako POE, wydaje płytę „Szum Rodzi Hałas“. Za promocję tego odpowiedzialne były dwa, okraszone klipami, single – „Wiele dróg“ i „Nie potrafię gwizdać/Kochaj żyć“. Nieznacznie później Ostrowski bierze udział w specjalnym koncercie wraz z grupą SOFA, a całe wydarzenie emitowane jest z Muzycznego Studio Trójki im. Agnieszki Osieckiej na antenie Radiowej Trzeciego Programu Polskiego Radia.

Zimą kolejnego roku na półki trafia „7“, promowane przez „O robieniu bitów“ i „Więcej decybeli by zagłuszyć“. Ten drugi nominowany jest do nagrody MTV za Najlepszy Polski Teledysk. Album prezentowany był także podczas specjalnej trasy koncertowej, podczas której O.S.T.R. odwiedził kilka miast w kraju. To właśnie ten krążek, doceniony przez portal Hip-Hop.pl i audycję WuDoo, otrzymuje tytuł Polskiej Płyty Hiphopowej Roku 2006.

Zima kolejnego roku to już „HollyŁódź“ stworzony we współpracy z Danem Freshem, Dirty Diggers, Afrontem, Kochanem, Zeusem, Modrym i Zorakiem. Promowany przez „Brother on the Run“ okraszone animowanym teledyskiem, sprzedaje się w nakładzie przekraczającym 15 tysięcy egzemplarzy i pokrywa się złotem. W tym samym roku na rynek trafia także „Trójka Live!“, która jest dokumentacją zeszłorocznego koncertu z SOFĄ. 18 stycznia 2008 roku ukazuje się singiel „1980“, który ma za zadanie promować dziewiąty album rapera pod tytułem „Ja tu tylko sprzątam“. Gościnnie na płycie pojawiają się między innymi Sadat X, El da Sensei & Returners, Brother J i Cadillac Dale.

Kolejny rok to następne wydawnictwo artysty – tym razem jest to „O.C.B.“, które pięć dni po premierze pokrywa się złotem, a w 2010 roku uzyskuje nominację do Fryderyka w kategorii Album Roku Hip-hop/R&B. W tym samym czasie na rynek trafia „Tylko dla dorosłych“ (platyna), a rok później „Jazz, dwa, trzy“. O.S.T.R. porusza w swoich tekstach problemy dotyczące życia młodych ludzi, nałogów, przemyśleń i emocji. Nieobce są mu także zagadnienia polityczne i społeczne, związne między innymi z korupcją. Ostrowski niejednokrotnie poza nagranym materiałem prezentuje swój talent freestyle’owy. Rozpoznawalny jako artysta, który swobodnie posługuje się słowem jest uważany za poetę tego gatunku muzycznego.