Aby zapewnić najwyższą jakość usług wykorzystujemy informacje przechowywane w przeglądarce internetowej.
Sprawdź cel, warunki przechowywania lub dostępu do nich w Polityce Prywatności.
 
 
 

Top Artyści

Legenda

  • Dodany komentarz
    Dodany komentarz
  • Dodany tekst
    Dodany tekst
  • Poprawka tekstu
    Poprawka tekstu
  • Dodane video
    Dodane video
  • Dodany do ulubionych
    Dodany do ulubionych
  • Dodany TAG
    Dodany TAG
  • Uzupełniona metryczka
    Uzupełniona metryczka
 
teksty wg albumów
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z 1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
Camerata Brasil - Bach in Brazil
  • Data premiery: 2011-04-12
  • Dystrybutor: EMI Music Poland
  • Data nagrania: 2011
  • Liczba płyt: 1

Camerata Brasil - Bach in Brazil

  • Allegro - Koncert Włoski F-dur
    Camerata Brasil
    Remexendo
    Camerata Brasil
  • Inwencja na Dwa Głosy nr. 13
    Camerata Brasil
    Vivace - Koncert Podwójny D-moll na Skrzypce i Orkiestrę
    Camerata Brasil
  • Chorando Baixinho
    Camerata Brasil
    Preludium - Suita C-dur na Klawesyn
    Camerata Brasil
  • Vou Vivendo
    Camerata Brasil
    Wariacje na Temat Samby z Urubu
    Camerata Brasil
  • Aria - Bachianas Brazileiras nr. 5
    Camerata Brasil
    Allegro - Koncert Brandenburski nr. 6
    Camerata Brasil
  • Um a Zero
    Camerata Brasil
    Ele e Eu/Badinerie - Suita nr. 2 na Flet i Instrumenty Smyczkowe
    Camerata Brasil
  • Gigue - Partita nr. 4 D-dur na Klawesyn
    Camerata Brasil
    Inwencja na Dwa Głosy nr. 8
    Camerata Brasil
Opis

Dlaczego Bach? Dlaczego Brazylia? Jak sprawić, aby współgrały ze sobą barokowe elementy Bacha z brazylijskim choro? Był jakiś powód, aby połączyć te dwa style i Bach w Brazylii celebruje teraz oficjalne małżeństwo pomiędzy dwoma muzycznymi formami, które już od ponad stu lat były w sobie zakochane. I oto są, nareszcie razem.

Choro to unikalny styl, sytuujący się pomiędzy muzyką klasyczną i popularną. Z różnych punktów widzenia, to doskonałe tło do spotkania strukturalnej kompozycji i złożoności muzyki klasycznej z większą swobodą improwizacji muzyki popularnej. Jako klasyczna – wymaga wirtuozerstwa instrumentalnego, ale grana jako jazz ma swój „swing”.

Podczas wszystkich dekad transformacji choro, styl ten zachował swe korzenie, swój klasyczny, prawie barokowy charakter. W utworach Pixinguinhi można usłyszeć charakterystyczne bogactwo kontrapunktów. U Abla Ferreiry, słyszymy melodię niezwykle wyrafinowaną. U Radamesa Gnattali istnieje cała złożoność i reguły kompozycji klasycznych.

„Jako wieloletni miłośnik muzyki brazylijskiej, a zwłaszcza stylu choro, czekałem na okazję do wyprodukowania płyty, która stanowiłaby bardziej formalne połączenie muzyki brazylijskiej i jej klasycznych przodków. Mimo iż wielu kompozytorów i muzyków już eksperymentowało w ten sposób, żaden projekt nie stawiał za główny cel wykorzystania owocnego związku tych dwóch tradycji muzycznych. Aby pójść o krok dalej, poprosiłem Henrique Cazesa, aby stworzył nowe aranżacje muzyki Bacha, łącząc ją ze stylem choro, wykorzystując jednocześnie elementy Bacha i baroku – nowe aranżacje niektórych znanych utworów choro. Celem było sprawienie, aby utwory Bacha były bardziej „swingowe” na sposób brazylijski oraz zaakcentowanie tendencji kontrapunktowej między innymi u Pixinguinhy w taki sposób, aby sam Bach mógł to docenić.

I oto efekt. Po licznych próbach i debatach (tak, debatach, ponieważ z szacunku dla obydwu stylów, muzycy obawiali się, aby nie wyprodukować czegoś banalnego) myślę, że osiągnęliśmy cel. Efekt nie ma nic wspólnego z akademickimi ćwiczeniami, ani nie jest fuzją o czysto komercyjnych intencjach: jest ekspansywny, przyjemny, swingujący. Mam nadzieję, że Państwa reakcja będzie podobna do mojej pierwszego dnia próby. Gdy zapytałem: „Czy to zadziała?”, muzycy odpowiedzieli mi Koncertem Włoskim. Gdy usłyszałem tamburyn, nic już nie musiało mnie przekonywać, a na moich ustach pojawił się uśmiech.”

Gerald Seligmann

1. Allegro – Koncert włoski F-dur, BWV 971 (J.S.Bach)
Aranżacja - Leandro Braga

2. Remexendo  (Radamés Gnaltali)
Aranżacja -Henrique Czes.

3. Inwencja na dwa głosy Nr 13 (J.S.Bach)
Aranżacja - Marcilio Lopes

4. Vivace – Koncert podwójny D-moll na skrzypce i orkiestrę, BWV 1041 (J.S.Bach)
Aranżacja - Henrique Czes.

5. Chorando Baixinho (Abel Ferreira)
Aranżacja - Henrique Czes.

6. Preludium - Suita C-dur na klawesyn, BWV 997 (J.S.Bach)
Aranżacja - Henrique Czes.

7. Vou Vivendo (Pixinguinha)
Aranżacja - Radamés Gnaltali

8. Wariacje na temat Samby z Urubú (Radamés Gnaltali)
Aranżacja - Henrique Cazes

9. Aria – Bachianas Brazileiras Nr 5 (Hektor Villa-Lobos)
Aranżacja - Henrique Czes.

10. Allegro – Koncert Brandenburski Nr 6 BWV 1051 (J.S.Bach)
Transkrypcja - Henrique Czes.

11. Um a Zero (Pixinguinha)
Aranżacja - Leandro Braga

12. Ele e Eu/Badinerie (On i ja/Badinerie) – Suita Nr 2 na flet i instrumenty smyczkowe, BWV 1067 (Pixinguinha/J.S.Bach)
Aranżacja - Henrique Czes.

13. Gigue – Partita Nr 4 D-dur na klawesyn (J.S.Bach)
Aranżacja - Marcilio Lopes

14. Inwencja na dwa głosy Nr 8 (J.S.Bach)
Aranżacja – Leonardo Braga

  • Komentarze (0)
Liczba wypowiedzi: 0